סדנת אמני הקיבוץ

סדנת אמני הקיבוץ הפכה במרוצת השנים למוסד שיש בו סביבה ייחודית המשרה את ערכי הקיבוץ בסביבתו העירונית. מוסד סדנת אמני הקיבוץ בולט בשונותו במרחב תל-אביב, בו הוא ממוקם, הודות למיזוג בין קהל מקצועי ובין קהל חובבים, והוא מסייע ליצירת שיח מפרה ותומך המאפשר לכל תלמיד, באשר הוא, למצוא את מקומו, לקנות דעת, להשתכלל, ולהשתלב בעולם האמנות "שבחוץ".

דיאלוג בין חברה לאמנות. בימים אלה, בהם מוסדות תרבות קורסים, מעוררת סדנת אמני הקיבוץ תשומת לב מחודשת, בעשותה כל מאמץ כדי להעמיק את הדיאלוג החיוני בין החברה לאמנות. חברה אשר מכירה באנשי הרוח שלה וביוצריה, מנכסת לעצמה חיי רוח ויצירה חיוניים לתקינותה של הרקמה המוסרית האסתטית והאנושית.

ברוח זו שוקדת סדנת אמני הקיבוץ, הלכה למעשה, על מאמצים לשימור ולפיתוח הדיאלוג "אמנות-חברה" ומציעה לגרעין של אזרחים צמאי יצירה ודעת, פתרונות מעשיים ועיוניים בתחומי היצירה השונים.

מטרתה של סדנת אמני הקיבוץ הינה לעצב דור חדש של יוצרים בתחומים שונים מחוץ למסגרת האקדמית, וכאלטרנטיבה למסלולים המוצעים בשוק - להציע לאמנים חובבים "בית גידול" מקצועי תומך ומפרה ולהכשיר צרכני תרבות בתחומי היצירה השונים.

 

יעדים. יעדיה של סדנת אמני הקיבוץ הם להרחיב את מסלולי הלימוד, להעשיר את מבחר הקורסים, לתת מענה לתלמידים שסיימו שנה אחת של לימודים פורמליים ומעוניינים להמשיך בלימודים. כמו כן, ליצור סביבת לימודים מקצועית, איכותית ותומכת בתחומי האמנות והשיח אודות האמנות.

הסדנה משלבת יוצרים כמנחים בסדנאות השונות, תוך שימת דגש על איכות ומקצועיות שהן מעל ומעבר לנורמה המקובלת במסגרות דומות ובמטרה להציע אלטרנטיבה להיצע הקיים במסגרות האקדמיות והסמי-אקדמיות.

במגמה להגדיל את מספר התלמידים ותוך כדי ניצול המוניטין והתשתיות הקיימים של "סדנת אמני הקיבוץ", החל לפעול בסדנה בית ספר לכתיבה "כ.ת.ב.", המציע קורסים בתחומי כתיבה שונים ביניהם: פרוזה, שירה, כתיבה ועריכה עיתונאית. כמו כן מורחב המסלול העיוני אשר במסגרתו מוצעות לקהל הנרשמים הרצאות בתחומים שונים, החל באמנויות הפלסטיות וכלה במושגי יסוד בתורת הספרות.

אוכלוסיית הסטודנטים הלומדים בסדנא בעיקרה מיישובי הפריפריה וההתיישבות העובדת (אחוז התלמידים מתל-אביב והסביבה הוא שולי ביותר).

בגילאים 16 שנה ומעלה. החלוקה המגדרית היא: מחציתם גברים ומחציתם נשים.


פרטי התקשרות
מנהלת: שולה קובו - קיבוץ גלאון

טלפון - 03-6919680

אתר הסדנה - www.sadnat.org.il

לעדכונים וחדשות בדף ה שלנו

מייל - sadnatam.org.012@gmail.com

כתובת - רחוב איתמר בן אבי 5, תל אביב

גבעת חביבה, דואר נע מנשה, מיקוד 3785000 / טלפון 04-6309288, פקס 04-6309305 kerens@tkz.co.il
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי אפקט מערכות